Pierwsze SOS do mamuśki

środa, sierpnia 29, 2012

Koniec mdłości!!!
Mamy teraz sezon na permanentną zgagę i ból głowy.
Brzuszek rośnie, pobolewa i mam wrażenie, że coś mnie rozciąga od środka.

Aaaa, dzisiaj CHYBA poczułam pierwsze ruchy Maleństwa!!! :) kilka razy, jakby coś mi się wierciło trochę pod pępkiem, takie delikatniutkie puk puk puk :) Cudowne uczucie :)
Wiem, że to wcześnie itd, ale jestem szczupława, więc może dlatego... Moja mama też tak wcześnie czuła ruchy...

Podobno matka wie najlepiej, czy to Dzidzia. A ja czuję, że to było TO, a nie jakieś tam ruchy jelit... 

I znów mnie "coś" pomiziało od środka :) Kruszynka daje znać, że mamuśka wie, o czym pisze :)

Końcówka 15 tygodnia... <3 
Zapamiętać: 29 sierpnia, dokładnie 14 tydzień i 5 dzień  - Dzidzia wysyła pierwsze SOS :)

Będę jednak obserwować, czy jutro, pojutrze itd. będzie pojawiać się podobne uczucie, tak dla pewności :)

Cudowne, cudowne, cudowne :)
Kocham :*

Te posty mogą Ci się spodobać:

27 komentarzy

  1. Wspaniale.Ja poczułam w 14 tyg:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze myślałam, że w takim okresie: 14-15 tydzień czucie ruchów jest niemożliwe. A jednak :)

      Usuń
  2. Wspaniale!!!;);) ja tez chce:) jeszcze tylko chwila:d

    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, Ty Madziu poczujesz potrójnie :)

      Usuń
  3. też czułam wcześniej chociaz wszyscy mowili ze nie mozliwe, wiec nie słuchaj i ufaj sobie. pozatym musze Cie poinformować, zebys sie nie przestraszyla bo mozesz np przez 3 dni nie czuc czasem ruchow a wszystko jest ok i wtedy jest znowu myslenie i zamartwianie, no ale takie juz uroki ciązy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie dziś od samiutkiego rana czekam, a Dzidzia milczy... No, ale przecież nie mogę tak nagle zacząć czuć Maleństwa cały czas i non stop. Bo może śpi, albo jest spokojne, bo mama aktywna...

      Usuń
  4. Cudnie:-) ja dosyć późno poczułam ze względu na lozysko na przedniej scianie.. Detektuj sie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam łożysko na przedniej ścianie, a jednak :)

      Usuń
    2. W moim wypadku to łożysko może trochę tłumić te ruchy, bo to wszystko jest naprawdę delikatniutkie :)

      Usuń
  5. Szczuplutkie dziewczyny wczesniej czują:) ja sobie jeszcze troche poczekam, chociaż czasami mam wrażenie jakbym coś czuła ale to za wcześnie...ciesze sie razem z Tobą i sama nie moge sie u siebie tego samego doczekac!!!:) wstaw zdjecie brzuszka;) buźka;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja można powiedzieć, że brzuch miałam zawsze "zapadnięty", więc mam uczucie jakby coś mi się ruszało tuż pod skórą :)
      Niebawem wstawię jakieś zdjęcia brzuszka, ale dużo w ciągu tygodnia się nie zmienił, odkąd to wstawiłam te ostatnie :)
      Buziaki również :*

      Usuń
  6. Na ból głowy jedynie apap... Ja również przez pewien czas miałam natrętne bóle głowy. Super, że czujesz już Maleństwo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apap? Nie wiedziałam. Ja nawet nie pytałam lekarza, czy mogę cokolwiek brać, chociaż nawet jak męczę się niemiłosiernie, powtarzam sobie, że przetrwam to bez trucia siebie i Maluszka tabletkami...

      Usuń
    2. Ja przetrwałam kilka razy, ale jak ćmienie zmieniło się ból - w całodzienne napierdzielanie skroni, tak, że myślałam, że zacznę po ścianach chodzić albo wszystko co wydaje jakikolwiek dźwięk pozabijam wzięłam apap;) Pomogło - na szczęście i dla mnie i dla innych;)

      Usuń
  7. Czytam co u Ciebie jak prognozę dla siebie:) i bardzo się ucieszyłam, że Ci mdłości przeszły. A powiedz, jak z zapachami? Przeszkadzają nadal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przeszkadzają mi już na tyle, bym miała odruchy wymiotne. Ale jeszcze trochę przeszkadzają, zwłaszcza zapach zlewu i z lodówki. Przeszkadzają, bo po prostu czuję je intensywniej niż Ci, którzy w ciąży nie są :)
      Szczerze powiedziawszy to myślałam, że jak wkroczę w II trymestr, to będzie trochę lepiej. I super, bo mdłości minęły, ale wymioty sporadycznie jeszcze się pojawiają. No, i sądziłam, że więcej męczących dolegliwości mieć nie będę. A tu pojawiają się całkiem nowe. Bóle głowy. Zgaga. I zdecydowanie najgorsze, czyli permanentne zmęczenie. 24/24h mogłabym tylko spać i nie umiem funkcjonować bez łóżka, czy to za dnia czy w nocy :)
      Eh, ciężko jest :) Sielanki nie ma :)

      Usuń
    2. A może boli Cię głowa z głodu albo ponieważ za mało pijesz? Pytałam szwagierkę o apap w ciąży i jej lekarz pozwalał brać pół tabletki tylko już nie zapytałam co jaki czas.

      Usuń
    3. Piję ogromne ilości wody niegazowanej, głód też wykluczam, bo wtedy robi mi się momentalnie słabo. Myślę, że to od hormonów...
      Co do apapu, to chyba należałoby dopytać swojego lekarza, bo być może nie jest wskazany dla absolutnie każdej ciężarnej...
      A Ty, Margot, jak się czujesz? Jak to jest u Ciebie z tymi dolegliwościami?

      Usuń
  8. Super. :)
    I dobrze, że mdłości przeszły :) Wiem co o znaczy..

    OdpowiedzUsuń
  9. Też wychodzę z założenia, że pierwszych ruchów matka nie ma jak pomylić, może po prostu nie być pewna. Ale jeśli z czasem się powtarzają to już wiadomo :)
    Ja na 100% przekonałam się, że to "to" w 17tc, wcześniej miałam raz czy dwa razy takie trzepotania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj czułam "to" praktycznie przez cały dzień co jakiś czas, dziś nic nie czuję, ale myślę, że Dzidzia jest po prostu mniej ruchliwa niż wczoraj. Jestem jednak pewna, że to były ruchy Maluszka :D

      Usuń
  10. O rany - to rzeczywiście ważny dzień do zapamiętania! :) Ze swojej strony mogę podpowiedzieć, że warto dużo głaskać brzuszek, bo dziecko już odczuwa Twój dotyk i odczucie głaskania przez cały czas ciąży przyczynia się do prawidłowego rozwoju emocjonalnego dziecka już po narodzinach - potwierdzone naukowo (taka ciekawostka z psychologii rozwojowej ;) ). Rośnijcie zdrowo trzymajcie się ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głaskanie i w ogóle dotykanie brzuszka w ciąży to jakiś odruch bezwarunkowy i robi się to mimowolnie. Ale moje Dzieciątko rusza się na razie bardzo delikatnie i naprawdę musi się postarać, żebym mamuśka je poczuła. Najaktywniejsze jest wieczorem i ostatnio w nocy- ale to czuję tylko wówczas, jak akurat nie śpię :)
      Dziękuję za ciekawostkę-dobra wskazówka, przecież każdy chce mieć ze swoim dzieckiem jak najlepszą więź emocjonalną :)

      Usuń
  11. Zapachy z lodówki to również dla mnie koszmar, kiedyś myślałam, że może jest w niej coś starego i dokładnie umyłam, ale okazało się, że wina jest po mojej stronie. Trudno.

    A ruchów zazdroszczę, bo ja nic nie czuję.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie ruchów też zazdroszczę ;) wiedziałam, że może to być super przyjemne, ale nie miałam pojęcia, że będzie mnie wzruszać aż do tego stopnia :)

      Usuń
  12. ojj pamiętam jak ja mialam problemy ze zgagą nie miło to wspominam..
    mdłości za to nie miałam nawet na początku:)
    pozdrawiam
    i zapraszam do Nas http://oskarija.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renie na zgagę pomaga, więc jakoś dajemy radę. Wszystko da się przeżyć, chociaż nie zawsze jest łatwo...
      Zazdroszczę braku mdłości. Brak mdłości=brak wymiotów, a akurat te drugie gorzej wspominam. Wspominam, nie wspominam, bo zdarza się, że jeszcze same o sobie dają znać :/

      Usuń