Róg czyli Kornelka :)

środa, października 24, 2012

Pamiętam ten dzień, jakieś dwa lata temu, kiedy szliśmy z M. przez nasze miasto rodzinne i rozmawialiśmy. Raczej o niczym konkretnym.
Pamiętam, że byliśmy akurat na rogu dwóch ulic, przy dość znanym w R.M. sklepie, kiedy M. powiedział nagle, że bardzo podoba mu się imię Kornelia i nasza córka mogłaby mieć tak na imię... 
W tamtej chwili poczułam niesamowity przypływ szczęścia, radość próbowała roznieść moje wnętrzności. Bo oto ON, mój wymarzony przyszły mąż, myśli o NASZYCH dzieciach, myśli o nich jak o bliższej lub dalszej przyszłości, ale nieuniknionej. I wybiera imię dla naszej ewentualnej córeczki, imię, które jest przepiękne, które bardzo mi się podoba, ale nie jest aż na tyle powszechne, abym ja mogła je wymyślić. (W ogóle chyba wtedy ja sama nie myślałam jeszcze o imionach dla naszych dzieci...). 
O tamtej chwili zawsze żyłam z przekonaniem, że nasza córka będzie Kornelią, że będzie nosiła śliczne imię, nadane przez tatę. 
Dlatego, gdy zaszłam w ciążę, było pewne, że dziewczynka=Kornelia. 
Z imieniem dla chłopca trzeba było trochę się nagimnastykować, ale i tak w niedługim czasie Wojtuś stał się pewniakiem. 

Tak więc dziś trochę o imieniu naszej córy :)

Pochodzenie:
Imię KORNELIA ma pochodzenie łacińskie. Utworzone zostało od nazwiska rzymskiego rodu Cornelii / Cornelius i oznacza: „ta, która należy do Korneliuszów” lub od słowa cornu czyli „róg”. 
Jest to też żeński odpowiednik imion: Korneliusz, Kornel i Korneli. 

Imię to było znane już w starożytności. W Polsce nadawane co najmniej od XVIII wieku. 
Wśród imion nadawanych nowo narodzonym dzieciom, Kornelia w 2009 r. zajmowała 38. miejsce w grupie imion żeńskich. (źródło: Gazeta Prawna)

Osobowość:
Kobieta niezmiernie ciepła i towarzyska. Nie znosi samotności i zawsze otacza się grupką przyjaciół. Pragnie mieć dużą rodzinę i kilkoro dzieci. Rozpieszcza swoich najbliższych, jest kochająca dla partnera. Dobrze czuje się w domu przy swojej rodzinie. Jeśli pracuje, stara się wykonywać swoje obowiązki dokładnie i solidnie. 

Uczuciowość:
Jest czuła i namiętna. Jej emocje są prawdziwe i niekontrolowane. Jeśli kocha, to szczerze i bez względu na wady. Najbliżsi mogą na niej zawsze polegać. 

Aktywność:
Od dziecka obowiązkowa i systematyczna. Wybiera pracę, w której może poświęcić czas opiece i nauce dzieci. Jest często nauczycielką, bądź pielęgniarką z powołania. Nie potrafi bezczynnie usiedzieć w jednym miejscu.  

Zdrobnienia imienia Kornelia:
Karmelka, Kojka, Kola, Kolika, Koni, Kora, Koras, Korasek, Korcia, Korcio, Korczysław, Koreczek, Korek, Kori, Korinelka, Korka, Korn, Korna, Kornel, Kornela, Kornelcia, Kornelik, Kornelita, Kornelka, Kornella, Kornelusia, Korni, Korniczek, Kornik, Korniszonek, Korniś, Kornusia, Kornuś, Korny, Korsia, Korunia, Korusia, Koruś, Koruśka, Kosia, Lena, Leńcia, Mela, Nel, Nela, Nelcia, Neli, Nelia, Nelinek, Nelka, Nelkuś, Nelly, Nelona, Nelson, Nelunia, Nelusia, Nelutek, Nenelka

Imieniny:
31 marca 

Patroni: 
Św. Kornelia z Afryki (III-IV w.) - pochodziła z zamożnej rodziny rzymskiej mieszkającej na terenie dzisiejszej Tunezji. Podczas prześladowania chrześcijan, prawdopodobnie za cesarza Dioklecjana, zginęła w młodym wieku śmiercią męczeńską. Zachowała się o niej tylko fragmentaryczna wzmianka w Martrylogium rzymskim.

Te posty mogą Ci się spodobać:

32 komentarzy

  1. ooo widzę zmiany na blogu :-) a jak tam z kącikiem dla Korneli czy są już przygotowania ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, przygotowań jeszcze nie ma, chyba troszkę za wcześnie, aczkolwiek ciągle się zastanawiam nad mebelkami, jak to wszystko ustawić itd. :) I czy kupować łóżeczko czy nie, bo mamy dostać...
      Póki co postanowiłam zabrać się za kompletowanie wyprawki w postaci ubranek i kosmetycznych drobiazgów :)

      Ba, nawet o wózku na razie w ogóle nie myślę, poza tym ten sprzęt zapewniają dziadkowie-moi rodzice :) i myślę, żeby wysłać M. z nimi do sklepu, bo szczerze mówiąc wózków jest taki wybór, że głowa mała, a ja w ciąży jestem bardzo niezdecydowana i chyba wolałabym, żeby ktoś podjął decyzję za mnie ;) niemniej jednak M. dostał już szczegółowe info na temat tego, jakie warunki ma spełniać bryka dla Nelci :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nela i Nelcia - tego typu zdrobnienia są super i bardzo pasują do niemowlaczków :) A jak będzie większa to Kornelia będzie brzmieć doroślej :)

      Usuń
  3. Bardzo mi się podoba imię, które wybraliście. Wielką sympatią darzę Kornela Makuszyńskiego, więc imię bardzo dobrze mi się kojarzy. I zdrobnienia brzmią bardzo dobrze:)
    Nowy wygląd bloga- świetny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne imię ;) no i zazdroszczę tak zdecydowanego partnera, mój ma co najmniej 5 typów i wszystkie są dla niego NAJ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) co do imienia dla chłopca też był zdecydowany, że będzie Tadzio i nie dał sobie powiedzieć "nie" :) cudem go przekonałam, że Tadzio niekoniecznie, bo mnie to imię się nie podobało za bardzo :)

      Usuń
  5. Mojego Przyszłego siostra ma na imię Kornelia... Jak czytałam opis tego imienia, to aż mi gały wyszły na wierzch bo praktycznie w 100% zgadza się z jej charakterem... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Zazwyczaj imiona pasują do charakteru. Ja jak czytam o swoim czy męża imieniu to też się dziwię, bo faktycznie wszystko w takich opisach zgadza się z rzeczywistością :)

      Usuń
  6. a ja mam ciocię Nelę ;) ale Nela, jako osobne imię :) Kornelia bardzo ładnie, ale podoba mi się też męski odpowiednik - Kornel ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, Kornel też ładnie, ale już ciężej ze zdrobnieniem dla chłopca :)

      Usuń
  7. znam kilka osob o imieniu Kornelia- wspominam je nieciekawie ale dobrze sie uczyly. ;]
    A co do opisow imion to kazdym imieniu znajdziesz swoje cechy dlatego ja jakos specjalnie nie zwracam na to uwagi. dla mnie grunt zeby nikt z bliskich osob takiego nie mial ani zeby sie zle nie kojarzylo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kornelia to dość rzadkie imię, więc wśród bliskich go nie znajdę. Ba, żadnej znajomej o tym imieniu nie mam... Dlatego też źle mi się nie kojarzy :)
      Każdy jest inny, według mnie zwalenie charakteru na imię jest bez sensu :) Masz rację, w każdym imieniu można znaleźć swoje cechy...

      Usuń
  8. Śliczne imię! Też było jednym z moich faworytów w przypadku dziewczynki :)
    A i jakie ładne zmiany na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, fajnie wiedzieć, że imię cieszy się uznaniem :) swoją drogą nie myślałam, że może się ono podobać aż tak wielu osobom :)
      Dziękuję ;)

      Usuń
  9. Piękne imię...a tu na blogu jak przytulnie teraz:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne imię :)

    Niesamowite są takie chwile jak wybiera się imię dla dziecka. Ja też doskonale pamiętam ten spacer (też jakieś 2 lata temu) jak zaczęliśmy rozmawiać o dzieciach. Coś niesamowitego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) piękne chwile, jak rozmawia się o dzieciach, z kimś kogo się kocha :) serce rośnie :)

      Usuń
  11. Imię naprawdę ładne :))
    Czy ja już mówiłam, że bardzooo mi się tutaj podoba? Jak nie a nawet jeśli tak to mówię jeszcze raz... tu jest ślicznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale tak, Maminko, pisałaś już to :D :D

      Usuń
  12. Kornelia znam jedą, to cudowna kobietka;) Dobry wybór;)
    http://wszystkodlamamidzieci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to super, że kobiety o tym imieniu cieszą się dobrą opinią :)

      Usuń
  13. http://onelittlehappiness.blogspot.ie/25 października 2012 00:25

    Piękne imię gdybym to ja wybierała tak właśnie miałaby na imię moja Marcysia:)
    cudnie i takie piękne zdrobnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładne imię i jeszcze historia w tle :) Najlepsze imiona spontanicznie chyba przychodzą do głowy, my dla syna wymyśliliśmy jadą autobusem ;) przy wspólnej burzy mózgów, a wcześniej nic nam nie pasowało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie najlepsze imiona to te wybrane na spontana. Nie ma nic gorszego jak siedzieć, myśleć i gdybać: "może tak? a może tak?". Dlatego nie dziwię się tym, którzy nadają imiona dzieciom dopiero po porodzie. Może faktycznie coś w tym jest, że w tych emocjach związanych z ujrzeniem po raz pierwszy swojego dziecka, imię przychodzi samo :)

      Usuń
  15. "Karmelka" -zakochałam się. Weronika, gdzie Ty znalazłaś te zdrobnienia? Aż muszę poczytać jakie są zdrobnienia dla Mateusza:)
    Zauważyłaś, że jak znajdzie się jakieś opisy imion i cechy to zazwyczaj są to zalety? Ja chętnie poczytałabym o wadach;) żeby wiedzieć z kim będę miała do czynienia. Myślę, że imię ma wpływ na życie. Ja jestem "Moniką" wypisz wymaluj z opisów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrobnienia znalazłam na stronie: http://imiona.sennik.biz/ :)

      O, o wadach też można znaleźć w necie :) ale za dużo by pisać. Kornelie są podobno dumne, zakochane w sobie i lubią wytykać cudze błędy :) ciekawe :) każdy ma jakieś wady, ale wydaje mi się, że głupotą byłoby nadawanie dziecku imienia, które wyszukało się jako, że charakter jest wtedy super. Nie ma ludzi idealnych, a swoją drogą dużo zależy też od wychowania :)
      Ale powiem Ci szczerze, że wolę, żeby moja córka uważała się za piękną i była pewna siebie niż, tak jak ja, była nieśmiała i zakompleksiona do granic możliwości :)

      Ja też jestem "Weroniką" wypisz wymaluj z opisów ;)

      Usuń
  16. Jestem tu pierwszy raz i przyznam się szczerze,że trafiłam tutaj przypadkiem szukając informacji o św Korneli...gdyż moja 3 miesięczna córeczka to właśnie Kornelka ;) imię wybraliśmy już 9 lat temu gdy spodziewaliśmy się pierwszego dziecka lecz urodził się chłopczyk Mateusz...i tak oto tym sposobem dziś cieszymy się naszymi szkrabkami - Matim i Nelką ;) pozdrawiam i życzę szczęśliwego rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam bliźniaki Kornelie i Wojtusia....widze ze mamy taki sam gust :)

    OdpowiedzUsuń