Czop czy nie czop?

niedziela, lutego 03, 2013

Wczoraj wieczorem na wkładce zobaczyłam kawałek czopa śluzowego (chyba :/). 
Coś podobnego spotkało mnie już dwa razy, jakiś tydzień temu, ale wówczas nie zwróciłam na to uwagi. Nawet zapomniałam, że coś takiego miało miejsce. 
A tu wczoraj powtórka. Tym razem postanowiłam tego nie olewać i zastanowiłam się przez chwilę, co to takiego. 
Skoro w żaden sposób nie przypomina upławów, jakie znałam do tej pory, jest dziwnie gęste i niezwykle lepkie - dochodzę do wniosku, że nic innego jak czop.
Nie był podbarwiony krwią, więc sądzę, że nie musi oznaczać rychłego porodu.

Było to dziwne, nietypowe, ale wciąż mam wątpliwości, jak to nazwać :/ Czop czy nie czop?

Te posty mogą Ci się spodobać:

18 komentarzy

  1. U mnie czop wyglądał jak biała/kremowa kulka sluzu. Następnego dnia odszedł już z krwią i tak zaczął się poród;) Nie stresuja się, bo teraz już bliżej niż dałem do spotkania z waszą córeczką;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie czop odszedł dopiero z godzinę przed porodem, podczas badania. Z tego co widziałam to było to dużo ciemnego śluzu, tak pełna garść. Lekko podbarwiony krwią. Może Ci to coś ułatwi ;))
    tincturkaa

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś w terminie więc może być czop. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi czop bez krwi 2 tygodnie odłaził po kawałku. Reszta odeszła już z krwią jak mi szyjka puściła i miałam 3cm rozwarcia w dniu porodu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo możliwe że to czop. Podobno może tak w kawałkach odchodzić. No ale tak jak piszesz, jeśli nie jest podbarwiony krwią to jeszcze to może potrwać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. eeee nie wiem u mnie bylo od rzu zabarwione krwia wiec pojechalam do szpital

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm... doświadczone mamy może coś poradzą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się że to czop,przynajmniej z tego co pamiętam,to wygląda jak gęsty śluz,ale tak naprawdę to nieprecyzyjny wskaźnik, świadczy tylko o tym, że kanał szyjki macicy rozwarł się na tyle, że czop się z niego wysunął i może to trwać kilkanaście dni.U mnie trwało to dwa tygodnie.Czasami czop jest podbarwiony na różowo,brązowo lub czerwono.Nie pozostało Ci nic innego jak czekać na dalszy rozwój sytuacji.Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. No może Ci powoli odchodzic czop, a jak to wyglądalo? Jak bardzo, gesty, lepki śluz, przezroczysty? Wiesz że czop może odchodzic wiele dni, wiec wiesz:) Co natura przyniesie:) Spokojnie:) MOżesz wmawiac sobie że to jeszcze nie teraz a może sie jednak okazac że już teraz:) Nie masz na to wpływu;) Spokojnie czekaj na rozwój sytuacji:) Ale tak na prawde dopiero regularne skurcze coś przyniosą:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, ja miałam takie 'coś' w 18-19tc, ale myślałam, że to takie upławy mam.. No, ale na szczęście nic się złego nie wydarzyło. Nawet nie pomyślałam, że to może być czop śluzowy, bo przy przedwczesny porodzie, też się może pojawić tak? A jak się czujesz? Nadal taka obolała?


    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. z pewnością jakiś fragment! Tylko bez paniki:) Daję ci tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie w szkole rodzenia uczyli , że jednak czop jest trochę zabarwiony krwią ale w 100% nie mam pewności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czop nie musi być podbarwiony krwią jeżeli odchodzi na kilka dni czy tydzień, dwa przed porodem. Jak jest podbarwiony krwią, to poród jest ponoć kwestią kilku godzin lub jednego, dwóch dni - o takie info mam ja ;) Ale... kto to wszystko tam wie, natura bywa różna :)

      Usuń
  13. mnie czop odchodził kilka dni i przypominał kawałki makaronu :P jeśli nie był podbarwiony krwią to pozostaje Ci tylko cierpliwie czekać :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ja swój przegapiłam, więc nie pomogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi z tydzień przed porodem zeszedł :-)

    OdpowiedzUsuń