Hallowenowe ciasto dyniowe (bez jajek)

piątek, października 31, 2014

Nie myślcie sobie, że jakoś szczególnie obchodzę Hallowen, w sumie to mi to zwisa i nieszczególnie się nad tym 'świętem' zastanawiam. Nie u mnie drążone dynie, straszne dekoracje mieszkania itd. Ale jakoś tak wyszło, że upiekłam dziś ciasto, przepis sam stworzył się w mojej głowie, a że w domu zabrakło jajek, czymś nawilżyć wypiek było trzeba. Całkiem przypadkiem padło na dynię. Stąd etymologia tytułu posta.
Ciasto oczywiście świetnie nadaje się do konsumowania przez dzieci.


HALLOWENOWE CIASTO DYNIOWE

Składniki:
 mokre:
 - 1/3 szklanki oleju
 - 300ml jogurtu naturalnego
 - 3/4 szklanki przecieru z dyni

 suche:
 - szklanka mąki
 - szklanka płatków owsianych górskich
- pół szklanki zmielonego siemienia lnianego
 - pół szklanki cukru
 - 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 - łyżeczka cynamonu

 dodatkowo:
 - 1 mały banan
 - cukier puder do posypania

Sposób wykonania:
Składniki mokre łączymy ze sobą, osobno łączymy także składniki suche. Do suchych dodajemy mokre i dobrze ze sobą miksujemy. Przelewamy do niewielkiej wąskiej formy, przekładając plasterkami banana. Pieczemy przez około godzinę (do suchego patyczka) w piekarniku nagrzanym do temperatury 190 stopni C.

Smacznego!

Te posty mogą Ci się spodobać:

2 komentarzy

  1. Bardzo podoba mi się ten przepis i chciałabym z niego skorzystać nie mam jednak ani ziarenka siemienia lnianego (i możliwości podejścia do sklepu :-) ) czy mogę jakoś go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Może dodaj po prostu te pół szklanki płatków owsianych więcej zamiast siemienia :) albo mąki więcej, może pełnoziarnistej jak masz:)

    OdpowiedzUsuń