Rodzina jest szczęściem

środa, października 29, 2014


Ostatnio uświadomiłam sobie, że moje życie to ciągłe czekanie.
Czekam. Aż osiągnę wszystkie cele, które sobie wyznaczyłam. Tak, wtedy to już na pewno będę szczęśliwa. 
Urodzę drugie dziecko, wybudujemy wymarzony dom, a moja kariera osiągnie najwyższy możliwy szczebel.
Jak pojedziemy wreszcie na egzotyczne wakacje...
... jak przestaniemy co miesiąc martwić się o domowy budżet...
... jak mąż awansuje...
... jak wyniesiemy się wreszcie z tego paskudnego miasta...
... będę szczęśliwa!
Tak rzadko zauważam szczęście tu i teraz. Tak rzadko pamiętam, że znajdowanie szczęścia w drobiazgach dnia codziennego powinno być największym celem.
Każdy dzień ma w sobie mnóstwo magii, która jest wystarczającym powodem do tego, by moje życie było spełnione.
Każdy teraźniejszy radosny dzień tworzy moją szczęśliwą przyszłość.
Nie zawsze widzę, że dobra materialne tego szczęścia mi nie zapewnią.
Ale czasem wieczorem, kiedy leżę w łóżku, a obok mnie zasypia moja córeczka, uświadamiam sobie, jak wiele posiadam. Mam najważniejsze: rodzinę. Mam też pieniądze, mieszkanie, w którym czuję się bezpieczna, a w nim piękne meble, które sama wybrałam.
I patrzę na tą moją rodzinę: dzieciątko i męża, i łza wzruszenia - czy może ogromnej wdzięczności - stacza mi się po policzku. Bo gdybyście zabrali mi teraz wszystko, co da się kupić, a jedynie ich dwoje zostawili - i tak byłabym bogata. I szczęśliwa. Najszczęśliwsza.
Szczęście to stan umysłu.
Nie potrzeba odkładać go na potem. Nie potrzeba odraczać sobie prawo do bycia szczęśliwym tu i teraz. Szczęścia nie wolno uzależniać od niczego. Ono po prostu jest, niezależnie od wszystkiego, co się w życiu wydarza. Wystarczy je dostrzec.
Choć nie zawsze doceniam swe życie, choć niekiedy bywam kapryśna jak wiosenna pogoda i wciąż tylko oczekuję więcej i więcej - raz na jakiś czas potrafię się zatrzymać i dostrzec to, co w codziennej bieganinie tak często i tak łatwo umyka nam wszystkim: szczęście jest rodziną i rodzina jest szczęściem. Największym.

Te posty mogą Ci się spodobać:

0 komentarzy